اُُم الداس




این زن در کمین مردان می نشیند دو قسمت رانهای او همانند اره ( داس مانند ) است . اُُم الداس زنی خوش قد و قامت ، زیبا و دلفریب است ، بوی خوش و عطر آگین از جانب او می آید ، او با برق چشمان خیره کننده اش و خنده ای که بر لب دارد هر مردی را دیوانه وار به دنبال خود می کشاند . آرام آرام راه می افتد و شکار خود را به سوی خلوتگاهی می برد آنگاه خود را برای نزدیکی با مرد آماده می کند . مردی که به دنبال اُُم الداس آماده اگر از این زن شناخت کافی داشته باشد راهی ندارد جز اینکه مشتی خاک در چشمان اُُم الداس بپاشد و فی الفور از آن محل بگریزد . می گویند اگر مردی اسیر او شود با رانهای اره مانند خود فشاری بر او وارد می کند و آن مرد را از بین می برد و الله اعلم .

بقیه در ادامه مطلب ...
 

دکتر غلامحسین ساعدی در کتاب (( اهل هوا )) درباره موجودات افسانه ای سواحل جنوب از چند شخصیت افسانه ای نام می برد از جمله اُُم المِداس که جانوری است خیالی و از دریا بیرون می آِد و انسان ها را از بین می برد و اشاره می کند این شخصیت همان (( مِن منداس )) است .

در مورد شخصیتی به نام من منداس نیز چنین می نویسد : (( به شکل زن بسیار زیبا و جوانی است که رانهای اره مانند دارد و در کوهها همیشه آواره می گردد . بسته ای جواهر هم همراه دارد که هیچوقت از خود دور نمی کند . مردها خیلی زود شیفته من منداس می شوند و هرگاه او را ببینند دنبالش راه می افتند من منداس خیلی زود نرم ی شود و روی خوش نشان میدهد و برای همخوابگی ، مرد جوان را به خرابه ای می کشد . بسته جواهراتش را زیر سر می گذارد و می خوابد و پاهایش را از هم باز می گذارد . اگر مردی چیزی در مورد من منداس شنیده باشد و حدس بزند با کی طرف است ، باید یک مشت خاک را از زمین بردارد و در لحظه ای که من منداس روی زمین خوابیده به چشمانش بپاشد . آن وقت بسته جواهرات را می تواند برداشته و فرار بکند . اما اگر مرد غافل و بی خبر باشد و طمع همخوابگی بکند ، مِن مِنداس او را از وسط دو پای خود گرفته ، با جفت کردن رانهایش مرد را از وسط دو نصف می کند . ))

بزرگترها هرمزگانی می گویند : معمولا روز چهارشنبه اُم الداس به سراغ مردی که تنها خوابیده می آید و با او معاشقه می کند و به سمت دریا می کشاند .

مردانی گرفتار اُُم الداس می شوند که تمایل رفتار جنسی  در آنان شدید باشد و چون نمی توانند بر نیروی شهوانی و غریزی خود غلبه کنند در دام این زن گرفتار می شوند .

در اساطیر یونان شخصیتی به نام ((لیلیث )) وجود دارد. یونانی ها اعتقاد دارند یک زن نیمه انسان و نیمه حیوان وجود دارد که می آید و مردهای خفته در عالم خواب را گول می زند و آن مرد را در حال معاشقه به قعر دریا می برد .

بطور کلی موجودات افسانه ای که در ذهن مردمان هر قوم وجود دارد ، مطابق با درک واقعیت هایی است که انسانها از محیط پیرامون خود دارند و بیانگر تلاش آدمی برای غلبه بر عناصر و نیروی طبیعی است .

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد